عوارض کامپوزیت دندان
تاریخ : یک شنبه 21 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

مطمئنا شکستگی دندان، وجود لکه‌هایی روی دندان، فاصله بین دندان‌ها یا داشتن دندان‌هایی کج می‌تواند ظاهر لبخند شما را ناخوشایند کند. در چنین شرایطی معمولا دندانپزشک انجام روش‌هایی مانند باندینگ دندان (tooth bonding) را توصیه می‌کند.

باندینگ دندان روشی است که در آن از پوشش رزین کامپوزیت همرنگ دندان برای ترمیم آسیب یک یا چند عدد از دندان‌ها استفاده می‌شود. در مقایسه با لمینت دندان، این روش واقعا مقرون‌به‌صرفه است و معمولا در یک جلسه طی 30 تا 60 دقیقه به اتمام می‌رسد.

در واقع، کامپوزیت دندان یکی از جدیدترین روش‌هایی هستند که برای زیبایی ظاهری و رفع عیوب دندان استفاده می‌شود. اگرچه عوارض کامپوزیت دندان بسیار کم است، اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی می‌تواند مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه، تغییر رنگ دندان و غیره ایجاد کنند. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم پیش از هرگونه اقدامی با یک دندانپزشک متخصص زیبایی و ترمیمی مشورت کنید.

از شایع‌ترین عوارض کامپوزیت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دائمی نبودن

معمولا کامپوزیت‌های رزینی به اندازه یک دوره چهار تا هشت ساله دوام می‌آورند و پس از آن قابل ترمیم هستند. بنابراین یکی از عوارض کامپوزین دندان، دائمی نبودن آن و نداشتن ساختاری محکم به اندازه دندان‌های طبیعی است. بعضی از افراد پش از گذشت مدتی با لبه‌های زبر و شکسته کامپوزیت مواجه می‌شوند.

بی‌نظمی در رنگ و ظاهر دندان‌ها

این احتمال وجود دارد که رنگ و ظاهر کامپوزیت یک یا چند عدد از دندان‌ها با دندان‌های مجاور هماهنگ نشود. بهتر است بدانید که تغییر رنگ رزین کامپوزیت پس از خشک شدن آن امکان‌پذیر نیست. در نتیجه این مسئله باعث بی‌نظمی در رنگ و ظاهر دندان‌ها می‌شود. تراز کردن صحیح لبه‌های روکش کامپوزیت با دندان‌ها و ضخیم نبودن کامپوزیت‌های اعمال شده اهمیت زیادی دارد.

منبع:

https://raharadfar.com/complications-of-dental-composite/




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید